Bijna vakantie! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Mei 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Ik zie 90% van de lezers al denken: ‘Heeft Monique niet al 3,5 maand vakantie?’. Dat lijkt misschien zo door de vele ‘vakantiefoto’s’.. Maar sinds ik hier ben ga ik ook vijf dagen in de week naar school of naar stage, exclusief carnavalsvakantie! Al snap ik trouwens wel dat die indruk soms wordt gewekt hoor. Maar het blijft natuurlijk ook veel leuker om foto’s te plaatsen van de gave dingen in de weekenden dan van de Indonesische woordjes die ik op die dag weer heb bijgeleerd. Dus ook ik heb zin in een lekker weekje vakantie!

Afgelopen weekend zijn we naar de Bromo vulkaan geweest. Dit was toch iets langer rijden dan we gehoopt/gedacht hadden. We vertrokken vrijdagochtend aan de rit van maar liefst 12 uur. Met eigenlijk iets te veel oorpijn besloot ik toch om mee te gaan, want zolang ben ik hier helaas niet meer. De reis leek wel jaren te duren en de oorpijn werd met de minuut erger.. maar hup, niet watten. Rond 11 uur 's avonds kwamen we aan bij ons hotel vlakbij de Bromo vulkaan. Om vier uur zouden we alweer vertrekken om tijdens de zonsopgang op plaats van bestemming te zijn. Iets meer dan een uurtje had ik maar kunnen slapen van de pijn. Maar toen wilde ik natuurlijk ook mee naar de Bromo, 24 uur rijden voor niks vond ik wel erg jammer. Hoptjop, de jeep in en gaan! We werden eerst naar een punt gebracht waar we van een afstandje de vulkaan konden bekijken tijdens de zonsopgang. Heel bijzonder om zoiets in het echt te zien. Op stage geef ik bijvoorbeeld wel eens les over vulkanen en vulkaanuitbarstingen, en nu heb ik het allebei in het echt gezien en meegemaakt!
Vervolgens werden we met de jeep naar de vulkaan gebracht en kregen we daar de tijd om naar de krater van de vulkaan te klimmen. Met een paardje onder onze kont werden we een stukje naar boven gebracht en het laatste stukje moesten we nog even klauteren. De zwavellucht kwam je al tegemoet, dit was niet echt een ‘wauw’ momentje. Gelukkig hadden we onze mondkapjes bij en waren hier dan ook niet overbodig. Boven op de krater keken we wat rond en maakten we natuurlijk wat foto’s. Een prachtig uitzicht had je daar. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te genieten, al keek ik dit keer ook stiekem uit naar het moment dat we weer naar huis gingen.

Zaterdagavond rond een uur of 12 lag ik weer in mijn ‘eigen’ bedje. Ik had al afgesproken om zondag rond de middag richting het ziekenhuis te gaan met Pita, een meisje van hier. Oordruppels en 6 ibuprofen op een dag hielpen nog niet een beetje. Ik wilde de volgende dag zo vroeg als het kon naar het ziekenhuis, ik had echt nog nooit zo liggen te kripperen van de pijn. ’s Ochtends om 9 uur kon ik eindelijk gaan, nog nooit zo blij geweest om naar het ziekenhuis te kunnen. Gelukkig had ik nog een pasje van mijn vorige bezoek met mijn ‘kaki goreng’ en ben ik nog steeds blank, dus ik was zo aan de beurt. Mijn stevige vermoeden werd al snel bevestigd door de dokter; een oorontsteking. Medicijnen mee naar huis en dan zou dit probleem ook weer snel de wereld uit zijn. En dat klopt, want sinds gisteren hoor ik gelukkig ook weer (na 5 dagen) met mijn linkeroor. Het gaat gelukkig stukken beter, en ik slaap weer als een roosje.

Gisterenavond hadden de bewakers van ons appartementencomplex ons gevraagd mee te BBQ ‘en. Zij zouden voor de BBQ, vis en kip zorgen. Jente en ik waren naar de supermarkt geweest en wilden nog wat lekkers maken. Zelfgemaakte eiersalade voor op stokbrood en sla met vanalles erop en eraan. Toch nog een heel klein beetje eten uit de Nederlandse keuken. Rond een uur of 6 zouden we gaan BBQ’en, dus wij waren er weer als de kippen bij. Tot ik zag dat de vissen nog niet BBQ-klaar waren. Daar moest nog het een en het ander mee gebeuren. Wij, als behulpzame Nederlanders, hielpen ze natuurlijk met het schoonmaken van de 6 kilo verse vis. Een baksteen op de grond, een visje erop en een mes in je hand. Het avontuur kon weer beginnen. Aan de onderkant sneed ik de vis open en verwijderde vervolgens met twee vingers al zijn ingewanden. Het klinkt misschien vies, maar het was eigenlijk best wel leuk. Ook de knoflook, de rode uien, de mierikswortel en de gefrituurde tomaten werden door onszelf fijn gestampt tot een lekkere marinade. De visjes werden er doorheen gehaald en vervolgens gebakken. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo’n ‘leuke’ BBQ heb gehad. Het was meer dan een vuurtje aanmaken onder de pan en het stukje visfilet erop leggen. Ik heb gesmuld.

Aankomende zaterdag vlieg ik samen met Eef om 06:50 uur naar Sumatra. We hebben hier een 9-daagse georganiseerde reis door: Medan – Bukit Lawang – Tangkahan – Berastagi – Tobameer – Medan. Tijdens deze reis komen we als het goed is oog in oog te staan met de orang-oetans, gaan we olifanten wassen, maken we een junglewalk, chillen we bij het Tobameer en brengen we een bezoek aan een kindertehuis. Dit weekje vakantie klinkt naar mijn idee dus niet heel verkeerd, zin in!

Ik vind het trouwens super leuk om alle reacties te lezen zoals ik al eerder zei. Al is het soms lastig voor mij om te raden wie de reactie geschreven heeft. Ik ken bijvoorbeeld wel drie ‘Keesjes’. Dus als Keesje reageert, vind ik het heel fijn als hij er zijn achternaam ofzo bij wil zetten. Dat scheelt mij weer een paar uur puzzel plezier!

Dikke knuffel van mij!

Je kunt alleen tijd verspillen, als je vergeet er van te genieten.


  • 07 Mei 2014 - 17:45

    Tante Annie:

    Hee Monique

    Tis wel duidelijk da ge daar heerlijk aan het genieten bent.
    Leuke verhalen, mooie foto's
    Af en toe bietje pijn her en der, maar daar worde hard van haha.
    Ik wens je een fijne vakantie toe, doe wel een bietje voorzichtig hè daar tussen die ollifanten en apen.
    Geniet ervan en tot horens of lezens.

    Lieve groetjes tante Annie

  • 07 Mei 2014 - 18:24

    Ine:

    Hoi Monique,

    Ik vind het super leuk om je verhalen te lezen!
    Wat een mooi land en wat zie je er goed uit...... op die foto met de oorontsteking na, wat een pech.
    Nog veel plezier de komende tijd en natuurlijk een heerlijke vakantie!

    Groetjes uit Kampen, Ine

  • 07 Mei 2014 - 18:51

    Gerrie Scheffers:

    Hij is weer geweldig, het verhaal . Ja inderdaad die vakantie indruk kregen we wel .Tot we zagen dat je ook lessen geeft . Gaaf hoor al die indrukken en volgende week de oerang oetang geweldig . Nou meid veel plezier vanuit het natte koude kikkerlandje. Als je tijd hebt stuur wat zonnestralen deze kant in jullie hebben er genoeg aan je kleur te zien. Groetjes van de Scheffertjes

  • 07 Mei 2014 - 19:14

    Jacqueline Pietjouw:

    Hoi Monique,

    Ik vind het inderdaad heel leuk om je verhalen iedere keer te lezen, je beleeft wel heel veel.
    Vervelend dat je zo'n oorpijn hebt gehad. Gelukkig hebben ze daar ook de juiste medicijnen en ben je nu weer van de pijn af. Geniet maar lekker van je vakantie. Xxxx Jac

  • 07 Mei 2014 - 19:19

    Ward En Hanneke:

    Fijne vakantie meske!! Geniet er nog maar effe van :)
    X Ward en Hanneke

  • 07 Mei 2014 - 19:46

    Simone:

    Hee zusje,

    Denk dat je zo wel weet wie ik ben! Fijn om weer wat van je te horen, en helemaal fijn dat het weer beter gaat met je. Had je graag een dikke vette knuffel gegeven toen je zo'n last had van je oor! Maar nu heb je je pech voor de komende tijd wel weer gehad en kun je volle bak gaan genieten. Ik ben hier ondertussen al snoep aan het verzamelen je, voor als je terug komt :)

    Knuffels!

  • 07 Mei 2014 - 20:44

    Ine -xxx-:

    hallo meisje,
    gelukkig gaat het weer goed. Geniet, relax en kijk uit.
    groetjes, dikke knuffel en een dikke kus.

  • 07 Mei 2014 - 21:49

    Janny:

    Hey moniqueske!

    Weer leuk om jouw verhaal te lezen!
    Je kunt mooi vertellen!
    En wat maak je toch veel bijzondere dingen mee! Een reis om nooit meer te vergeten. Kun je heel je leven nog van nagenieten!

    Veel plezier op vakantie!

    Xx Janny

  • 07 Mei 2014 - 22:35

    Mia:

    Hey Monique.
    Fijn dat je weer beter bent.
    Super leuk verhaal en foto's van jou.
    Geniet nog van de vakantie met al die olifanten
    En al de rest?? Lfs A&M

  • 07 Mei 2014 - 22:36

    Juul:

    Geniet nog maar eens extra van die 9 mooie dagen. Ze zijn helaas vaak zo voorbij!
    Succes met je puzzel;). Iets te doen voor bij het vliegen..
    fijne vakantie,
    nicky&juul

  • 08 Mei 2014 - 09:24

    Margot:

    Ha Monique,

    Niet leuk om niet fit te zijn zo ver weg. Wel bikkel dat je toch mee bent gegaan, ondanks dat je lag te creperen (!!) van de pijn.
    Gelukkig voel je je nu weer helemaal goed voor je vakantie met zo te lezen super gave plannen.
    Wij zijn afgelopen weekend bij Mietje haar nieuwe appartement gaan kijken, super leuk! En gisteren was juf Janny ziek :( en hebben we lekker wat extra geoefend. En wat goed van jullie Simone dat ze een super leuke baan heeft!
    Zometeen gaan we bij Jose een echo maken, gewoon omdat het kan, lekker tussendoor. Ik ben benieuwd hoeveel onze pinda alweer gegroeid is. Ik meende gisteravond in bed dat ik hem al kan voelen, maar ja ik weet niet zo goed wat ik moet voelen, dus weet ik ook niet of het waar is.
    Heel veel groetjes, ook aan de orang-oetans en de olifanten!!

    xx Margot

  • 08 Mei 2014 - 09:59

    Elly:

    Lieve kraai
    Fijn om te lezen, dat alles weer goed gaat, ook ik heb een oorontsteking achter de rug en dat doet behoorlijk zeer, dus ik weet wat je doorstaan hebt. Fijn dat je nu vakantie hebt, geniet ervan zoals ook wij van jou verhaal weer hebben genoten. Veel plezier!
    Liefs en dikke knuffel Wout en Elly

  • 10 Mei 2014 - 10:21

    Papa:

    Fijn dat het je (weer)zo goed gaat , geniet ervan !
    En wat ben je toch 'n Bikkel ik ben erg trots op je.
    Hele dikke knuffel en kusjes van me.Papa

  • 11 Mei 2014 - 10:24

    Adje En Mietje :

    Hallo monique leuk verhaal jammer van je oorontsteking.
    Tip; als je in de vakantie naar de apen gaat neem dan een pet mee .

    groetjes adje en mietje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 19501

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Yogyakarta

Landen bezocht: