ikbeninHanoi.nu - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu ikbeninHanoi.nu - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu

ikbeninHanoi.nu

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Juni 2014 | Vietnam, Hanoi


'Weer even een reisverslag typen voor mijn waarbenjij.nu'. Nou, eigenlijk ben ik in Hanoi, nu! De laatste keer dat ik schreef ging ik richting Sihanoukville, in het zuiden van Cambodja. Nu, zo'n 10 dagen later, ben ik in het noorden van Vietnam. Natuurlijk ben ik hier niet via een ondergrondse tunnel gekomen, maar heb ik onderweg van zuid Cambodja naar noord Vietnam ook nog het een en het ander gezien! Ik ben trouwens wel naar een ondergrondse tunnel geweest, maar daar zal ik zo over vertellen. Al was het mijn bedoeling steeds een kort verslag te typen.. Ik voel nu alweer dat dat niet gaat lukken. De mensen die dus een hekel hebben aan een wat langer verslag, kunnen dus maar weer beter gaan facebooken of YouTube filmpjes gaan kijken. Ik zal geen namen noemen lief, klein broertje.

Sihanoukville is een mooie badplaats in het zuiden van Cambodja. Helaas zat het weer bij ons niet zo mee waardoor we verplicht van terras naar terras moesten. Op het volgende terras konden we dan mooi bijkomen, onder het genot van een biertje, van de zware strandwandeling naar het desbetreffende café. 's Avonds konden we in een lekkere stoel op het strand wat eten en drinken. Overal vandaan werden er lampionnen en lichtjes getoverd, erg gezellig. Ook kwamen er een paar 'gezellige' jongetjes bij ons kletsen. Ze wilden met ons op de foto, waren gek aan het doen etc. Tot ze weg waren en ik zag dat de rits van mijn tas open stond.. Mobiel weg! Niet gestolen zegt Patrick, ik heb hem onvrijwillig gedoneerd. Dat vind ik ook wel iets 'socialer' klinken. Niks aan te doen en weg = weg zeggen ze in Nederland toch altijd? Voor degene die me dus nog zouden willen appen en geen reactie meer krijgen van mij; ik ben niet boos hoor. Misschien kun je het dan nog een keer proberen met het nummer +6281297653513, de kans is stukken groter dat je dan wel reactie krijgt! Maar garantie is maar tot de deur, net als in iedere winkel in Indonesië.

In Cambodja zijn we ook nog even terug gegaan naar de hoofdstad Phnom-Penh. Vanuit daar zijn we met een tuk-tuk naar de killing fields van Choeng Ek geweest. Dat was een behoorlijk indrukwekkende dag. Via een koptelefoon kregen we een rondleiding in het Nederlands. De rode Khmer heeft daar zo'n drie miljoen mensen vermoord. Alle gevonden schedels, botten, tanden en kleren zijn nog bewaard gebleven en kun je daar zien.

Van Cambodja zijn we overgestoken naar Vietnam. Het busticket was gekocht en de dag erop konden we, dachten we, naar Vietnam. We dachten het Visum wel te kunnen krijgen aan de grens. Maar daar hadden we een klein inschattingsfoutje gemaakt waar we gelukkig de dag van te voren nog achter kwamen. Tijd zat in Cambodja! De volgende dag om 6 uur hadden we ons visum voor Vietnam en om 12 uur konden we de bus in. Dit keer hadden we een slaapbus, weer wat anders dan een hotelbus die we eerder een keer hadden. Ze hebben het hier allemaal.. Een slaapbus waarin je voor 70% plat kan liggen, een hotelbus met hele bedden erin, treinen met hele slaapkamers, noem het maar op. Ho Chi Minh City was erg leuk. Gezellige stad met veel terrasjes, winkeltjes en gezellige mensen. Zo kwamen we ook een Deense man tegen die voorstelde ergens wat bier te gaan drinken, hij wist een terrasje waar het bier nog geen 0,30 cent was. Jullie snappen nu wel dat er eerst nog altijd 10 pogingen vooraf gaan voordat ik weer een nieuw reisverslag plaats. Er komt aaaaaltijd wat tussen. Ook zijn we in Ho Chi Minh city naar de Cu Chi tunnels geweest. Erg interessant en zeker de moeite waard. Ook zelf mogen ervaren hoe het is om je in zo'n ondergrondse tunnel te verplaatsen. Daar moet je niet met claustrofobie komen. Deze tunnels waren zelfs nog breder gemaakt voor de toeristen dan dat ze vroeger waren, toen waren ze maar één A4tje breed.

Van Ho Chi Minh City zijn we naar Hoi An gevlogen. Weer een super leuke stad waar we ons niet hebben verveeld. Met een gehuurde fiets konden we overal naartoe. Ik kon trouwens nog fietsen, na 5 maanden! Lekker naar het strand geweest, door de stad gefietst en natuurlijk het WK gekeken met heel veel andere reizigers. Na twee dagen hebben we de trein gepakt naar Phong Nha. Hier zijn we naar het Phong Nha- Ke Bang National Park gegaan. Prachtige natuur en grotten. Zo zijn we zelf naar de Paradise cave gescooterd wat prima te doen was en ons veel geld heeft bespaard. Soms moet je ook zelf dingen uitzoeken in plaats van alleen maar tours te boeken. Extra leuk en goed voor ons studentenbudget. Ook hebben we een boottocht gehad door de Phong Nha cave. Het waren allebei echt prachtige grotten. Maar dat ga ik met woorden niet kunnen uitleggen. In de Phong Nha cave werd ik nog door mensen aangesproken dat ze graag wilden dat hun kind met mij op de foto ging. Voor ik het wist en überhaupt 'ja' had gezegd had ik een blote-billen-kind in m'n handen en stonden er 20 mensen om me heen te kijken hoe ik met dat kind op de foto ging. Daarna moesten het broertje en zusje er natuurlijk ook nog bij. Net een familieportret fotoshoot. Waarom dat kind van zo'n 1 jaar trouwens niet eens een luier of onderbroek aan heeft.. Ik heb geen idee! Misschien worden ze hier al zindelijk geboren ofzo? We zien ze namelijk dagelijks!

Inmiddels zijn we alweer in Hanoi (noord Vietnam) en is mijn verslag alweer veel te lang. Als niemand het leest, snap ik waarom. Haha. Hier in Vietnam zijn we nog een paar dagen zoet waar ik de volgende keer weer over zal vertellen. Daarna is het al tijd voor Laos en Bali (& Gili). Vandaag ben ik alweer twee weken weg uit Jogja, al voelt het misschien als twee dagen. Ik ga dus weer snel genieten, want voor ik het weet zit ik alweer in het adembenemende Middelbeers! ;)

Ik zal trouwens proberen om een paar schrale foto's te uploaden die gemaakt zijn met mijn iPad. Verwacht er dus niet teveel van, want het is eigenlijk drie keer niks. Maar dan hebben jullie toch een beetje een beeld waar ik uithang.

Dikke knuffel uit Vietnam!

Hoe ver je gaat, heeft met afstand niets te maken. Hoogstens met de tijd.

  • 27 Juni 2014 - 07:29

    Elia:

    Hey Moniekie,

    Wat een avonturen toch allemaal weer. Wij leven hier op het moment van voetbalwedstrijd naar voetbalwedstrijd. Ook spannend, maar dan anders...
    Veel plezier nog en tot snel !
    Groetjes ook van Ome Wim, Jens, Doi, en Lina

  • 27 Juni 2014 - 07:32

    Woutje:

    Lieve Monique, Mooi verhaal en geniet maar lekker.
    Denk erom, neem iedere dag een eitje, ei, ei een ei hoort er bij.Liefs Woutje.

  • 27 Juni 2014 - 08:01

    Tante Annie:

    Hoi Monique

    Spannend allemaal hoor wat maak jij veel mee.
    Leg het wel vast als je kunt want onthouden kun je echt niet alles.
    Niks te lang hoor jou verhalen heerlijk om te lezen.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf.
    Heel veel groetjes van ons allemaal
    Tante Annie en de rest

  • 27 Juni 2014 - 08:52

    Maike:

    Hee Monique!!

    Ik vind het geweldig om te lezen wat je daar allemaal mee maakt!
    Ik heb alle verslagen gelezen maar volgens mij nog nooit gereageerd!
    Super gaaf..alles wat je beschrijft! In het begin herkende ik veel over Indonesië..
    Nu over Cambodja, ik wil er ook graag heen!
    Het lijkt wel lang hoor dat je nu weg bent!

    Geniet er nog van

    Maike

  • 27 Juni 2014 - 10:01

    Stijn:

    Haa Monique,

    Heftig verhaal weer zeg. Echt zo gaaf wat jij daar allemaal meemaakt, dat nemen ze je nooit meer af! Maar nu mag je onderhand de rust wel weer komen verstoren op de Kosterstraat ;-)

    Geniet nog even van je mooie leven!

    Groet Stijn

  • 27 Juni 2014 - 10:24

    Mama:

    lijkt lang??.................het is héél lang.
    maar ik kan bijna met aftellen beginnen.....hahaha. En de frikandellen inslaan!!
    Maar meisje ik lees (en hoor natuurlijk) dat het goed met je gaat. En je verhalen zijn nooit te lang om te lezen. Ze lezen echt super relax.
    Hier in Beers, gaat het allemaal zijn gangetje, het mag van mij wel wat warmer. Dan voel ik me in augustus geen duo Penotti ;-)

    dikke kus -XXX-

  • 27 Juni 2014 - 10:25

    Elly:

    lieve kraai, ik heb weer met veel plezier je verslag gelezen, voor mij was het niet te lang hoor! ik heb er weer van genoten, op deze manier maak ik ook een heleboel avonturen mee, hartstikke leuk!!
    geniet van de laatste weken!!!
    je foto hangt heel gezellig op mijn knutsel kamertje, dus ik kijk iedere dag naar je.
    veel liefs en dikke knuffel elly

  • 27 Juni 2014 - 12:11

    Margot:

    Hoi Monique,

    Ik vind lange verhalen wel leuk om te lezen, maar het zal ook wel weer heel leuk zijn om je live te spreken en bij te kletsen. Check dan nog wel even of ze zindelijk geboren worden of hoe ze dat anders doen, wie weet hebben we er nog iets aan.
    Geniet straks nog van de prachtige eilanden die je nog gaat zien.

    xx

  • 27 Juni 2014 - 12:39

    Dirk:

    Hee Monique

    Mooi verhaal! Super om te horen dat je het naar je zin hebt.

    Ps: Je zou het de volgende keer wat korter moeten houden, Of maak een filmpje!

    X Dirk

  • 27 Juni 2014 - 19:06

    Papa:

    Heej Moniekske.
    Wat een heerlijk verhaal weer !!
    Ben erg trots op je , dat je mij en zoveel anderen
    lieve mensen om ons heen steeds weer zo super
    enthousiast weet te maken ! !
    Geniet, en let goed jezelf, en natuurlijk op Jenthe.
    Adios Amore ! ! ! Hele dikke kus papa.

  • 27 Juni 2014 - 21:12

    Simone:

    Hahahahhaha heb eerst met heel veel plezier je verhaal gelezen en moest daarna heel hard lachen om papa's stukje! Maar leuk leuk leuk en ik ben jaloeeeers! Heel erg leuk zusje, zou graag een weekje met je mee reizen en je avonturen mee willen beleven! Leuk om te lezen maar nog leuker om je straks weer lekker te knuffelen!! Ik ben begonnen met aftellen en zal op je wachten met een frikadel speciaal, haha nee grapje xx

  • 27 Juni 2014 - 21:27

    Snietje:

    Hoi Monique wat een mooi reisverslag en prachtige foto's. Ik moest het echt effe lezen van jullie mam zei ze bij de c1000.
    Geniet ervan
    Groetjes Anita

  • 28 Juni 2014 - 09:11

    Melissa :

    Hallo Monique

    Wat is het toch iedere keer weer een feest om jou verhalen te mogen lezen!
    Ik zal ze straks nog gaan missen als je weer terug bent in het adembenemende Middelbeers!
    Maar zover is het nog niet!
    Geniet nog lekker van alles wat je daar mee mag maken!
    En ik wacht weer vol verwachting op je volgende verhaal!

    Geniet ervan!

    Groetjes
    Melissa

  • 03 Juli 2014 - 11:53

    Judith:

    Heee Monique!

    Ik vind je verhalen suuuper leuk om te lezen maar af en toe zit er wat vertraging tussen, zoals nu :D Je hebt Hanoi dan ook al weer lang en breed verlaten en zit lekker te genieten in het bruisende Bangkok!
    Misschien zit je nu wel op een Co van Kessel fiets, zo zou maar kunnen haha. Maar dus toch nog een berichtje ;)

    Je verhalen klinken onwijsss gaaf en we genieten hier allemaal een beetje met je mee. Het aftellen is voor ons al begonnen maar ik hoop dat jij nog veel meer avonturen in je dagboekje kunt schrijven de komende weken. Blijf er maar voor de volle 100% van genieten, Beers, friends en frikandellen lopen niet weg!

    Veel plezier in Bangkok doeiiiiii xxxxx

  • 03 Juli 2014 - 21:32

    Ad Kolen.:

    Monique-ske,
    Super verslag,ik werd meegezogen in jouw verhaal.
    Ben benieuwd hou je de dingen nog kunt verfijnen, zodra je ons weer bezoekt.

    Groet,
    Ad

    Ps Had enkele noten van jullie geplant, wel het zijn inmiddels aardige jongelingen...
    Groetjes aan je ouders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 19513

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Yogyakarta

Landen bezocht: