Een witte valentijn - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu Een witte valentijn - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu

Een witte valentijn

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Zoals sommige misschien al gehoord hebben, is vannacht de vulkaan 'Kelud' uitgebarsten. Dit is een vulkaan zo'n 250 km hier vandaan. Al was het vanmorgen toch wel even anders wakker worden dan normaal. Rond kwart over 7, op mijn vrije dag, ging de telefoon op mijn kamer. Ik sliep nog half en had niet echt 'zin' om op te nemen. Voor ik eenmaal een beetje wakker was, was ik natuurlijk ook al te laat. Ik hoorde de telefoon daarna op de kamer van Janna overgaan. Vervolgens hoorde ik haar deur open gaan en haar zeggen: Jeeeeeej, sneeeeuw! En vervolgens: Bom?! Ik schrok me toen natuurlijk rot en rende ook mijn kamer uit. Daar zag ik dat echt álles wit was, dit was niet pluis. Natuurlijk sneeuwt het hier niet met 30 graden. Buiten is alles bedekt met een laagje as van de Kelud. We schrokken natuurlijk best wel want we wisten helemaal niet hoe erg dit zou zijn en hoe schadelijk. Wel zagen we (bijna) geen mensen op straat. En de mensen die we zagen, droegen een mondkapje en paraplu. Gelukkig werden we vrij snel daarna gerust gesteld met appjes van onze tutoren van de Universiteit. Het was heel 'bijzonder' dat we dit mee maakten en ons werd wel geadviseerd binnen te blijven, of een mondkapje te dragen en een paraplu mee te nemen.

Op onze vrije dag gaan we dus niet lekker shoppen en zwemmen, maar we blijven gewoon binnen op ons kamertje. De Universiteiten zijn vandaag dan ook gesloten en iedereen heeft 'asvrij' in plaats van dat wij altijd hopen op sneeuwvrij in Nederland. Onze tutoren zorgen goed voor ons en houden ons op de hoogte via de app. Ze hebben voor ons ook al mondkapjes geregeld zodat we die niet zelf hoeven te gaan halen. Maar zo lang we niet naar buiten hoeven, zit ik hier prima binnen. We zullen niet omkomen van de honger en de dorst, met z'n vijven hebben we genoeg eten en drinken in onze kamers. Dus no worries! Sowieso geen zorgen, we zitten hier veilig.

Ook is mijn papa vandaag 50 geworden, gefeliciteerd vriendje! Vandaag genoeg tijd om te skypen en voor je te zingen! En dan nog een voordeel, deze kan weer van mijn bucket list worden afgestreept: vulkaan uitbarsting meegemaakt. Bijzonder!

Life is so much easier when you just chill out.


  • 14 Februari 2014 - 07:25

    Elia:

    Goedemorgen Monique,

    Dat is ook wat, is het in een keer flink stoffig.
    Goed geregeld dat de tutoren jullie snel op de hoogte brengen wat er gebeurd is en wat je het beste kan doen.
    Ik denk dat je ook het best de was even opnieuw kan doen..;-)
    Proficiat met je jarige vader !
    Heel veel groetjes, en geniet er van.
    Wim Elia en kiddies

  • 14 Februari 2014 - 07:56

    Isolde Manuel:

    wou, dit is toch heel apart, dat je ook zo iets meemaakt!
    Gelukkig zorgen de tutoren zo goed voor jullie!!
    Zijn wij heel blij mee...

    Hier sneeuwt het lekker door, alle liften zijn geopenet zelf Wasserhang ;-)

    Heel veel plezier nog lieve meid!

    Isolde en co

  • 14 Februari 2014 - 12:17

    Annemie:

    Hé lief meiske.
    Wat heb ik al vaak aan je gedacht de afgelopen dagen.
    Vanochtend op de radio hoorde ik van de ' sneeuw ' bij jou in de buurt.
    Wat zal dat raar zijn.
    Ik lees, dat je een mooi verblijf hebt gevonden voor de komende maanden.
    Gelukkig hoeft Jimmy niet op zoek naar een apart kamertje.....
    Ik zal je papaatje wat extra kusjes geven namens jou !!!! En dan maar zonder jou taart gaan eten.....
    Groetjes uit de Biest.

  • 15 Februari 2014 - 11:35

    Hanneke:

    Hey Moniqueske!
    Heerlijk toch... Om ook zoiets mee te mogen maken! Klinkt gaaf in ieder geval. Je moet helaas wel aan de poets, maar ach.. Met die 30 graden daar is dat ook wel te doen denk ik zo ;) En op deze manier heb je ook nog een beetje wintersport gevoel.
    Grappige foto, met je mondkap!
    Enjoy your stay, XXX (ook van Ward)

  • 15 Februari 2014 - 12:11

    Jacqueline :

    Hoi Monique,

    Wel bijzonder alles wit door een vulkaan!
    Gelukkig worden jullie goed begeleid door de tutoren.

    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes Jacqueline xxxx

  • 15 Februari 2014 - 13:49

    Mama:

    Hallo, meisje. Beetje stoffig is het wel.................had ik je toch moeten leren poetsen (grapje...)
    Maar wie weet duurt het nog enkele dagen, het zou mooi zijn als het een beetje gaat regenen. Het weerbericht geeft dat wel aan bij jullie.
    Ook wel weer heel bijzonder om dat mee te maken.
    Groetjes in het verre Java!!
    Dikke knuffel en een dikke kus van ons allemaal!!

  • 16 Februari 2014 - 07:18

    Woutje:

    Lieve Monique,
    Had maar een stofdoekje meegenomen, maar het is natuurlijk wel bijzonder om dit allemaal mee te maken.Leuk om de verslagen te lezen , zodat wij op de hoogte blijven en fijn dat je een mooi slaapplaatsje gevonden hebt.hier gaat alles goed .Heel veel liefs en de de groeten aan iedereen die je tegen komt.Woutje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 19529

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Yogyakarta

Landen bezocht: