Een klein berichtje uit Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu Een klein berichtje uit Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu

Een klein berichtje uit Bali

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Weer tijd voor een kleine update! En dit keer is het echt maar een kleine.. Beloofd! Na Koh Tao zijn we terug gegaan naar onze lievelingsstad: Bangkok! Ik weet dat het door veel mensen wordt omschreven als 'de stinkstad'. Maar dat vind ik eigenlijk allemaal wel mee vallen! Ik vond het daar erg gezellig en de afgelopen keer hebben we Jente haar verjaardag daar gevierd. De slingers en ballonnen die al een maand met me op reis waren, konden eindelijk m'n backpack uit. Met pleisters had ik de slingers aan het plafond gemonteerd en de ballonnen eraan geknoopt. Je moet iets als reiziger! Onze luxe hotelkamer, ahum, toch een feestelijk tintje proberen te geven! 'S Avonds zijn we lekker een enorme beer tower gaan drinken. Jamjam.
Zo vertrok ik met weer een iets minder volle backpack richting Bali. Want van mijn stekkerdoos die ik voor een prikkie (0,60 cent) had gekocht in Indonesië, heb ik ook afscheid moeten nemen. Terwijl de stekker nog in het stopcontact zat en ik de snoer om de stekkerdoos aan het oprollen was, ging er wat mis. De kabel brak in tweeën en kaboem, zwarte handen. Die kon ik maar beter niet met pleisters aan elkaar proberen te maken. Ik heb hem maar in Bangkok gelaten, en de stekker nog in het stopcontact laten zitten. Misschien niet heel aardig van me, maar ik voelde me niet echt geroepen om hem daar uit te halen, haha.

Inmiddels zijn we alweer terug in Indonesië, Bali. Het voelde weer als thuis komen. De vertrouwde rupiah zit weer in mijn portemonnee en ze kunnen niet meer alles over ons roddelen, we weten toch wel waar ze het over hebben! Eerst zijn we lekker 3 dagen in Kuta geweest, aan het strand. Sinds gisteren zijn we in Ubud. Vanmorgen zijn we hier naar de monkey forest geweest en hebben we weer heel wat aapjes mogen knuffelen. Sommige waren wat aan de agressieve kant, andere waren veeeeeel te schattig. Vooral de ieniemienie baby aapjes! Ons zelf dus weer goed vermaakt. Nu lig ik lekker aan het zwembad een reisverslag te typen. De omstandigheden konden dus ook wel slechter zijn. Want ook de tweede oorontsteking is weer achter de rug, gelukkig. Ik wil hier geen apotheek, ziekenhuis of dokter meer zien!

Morgenvroeg gaan we richting Gili voor een paar dagen en daarna nog even terug naar Kuta. Vanuit Kuta vliegen we de 28e weer naar Yogyakarta waar we onze spullen op gaan halen en afscheid gaan nemen van de mensen die we daar hebben leren kennen. Maar daar wil ik het nu eigenlijk nog helemaal niet over hebben! Ik ga nog even flink genieten van de laatste (ongeveer) 1,5 week, hangen jullie de aftelkalenders maar boven je bed!! Zoveel kruisjes hoef je nu niet meer te zetten..

Dikke knuffel en tot snel!

Laat nooit je herinneringen groter worden dan je dromen..

  • 20 Juli 2014 - 11:35

    Floor Van Gerven:

    Lief Moniqueske!

    Geniet van de laatste anderhalve week!
    Ik hoop je gauw weer te zien op Nederlandse bodem!

    Veel liefs,
    Floor

  • 20 Juli 2014 - 18:12

    Mia.:

    Hey Monique . Als dit een klein verslag is , vraag ik mij wel af hoe dik
    Je boek gaat worden ??? Super !! Lfs van ons en tot snel ....

  • 20 Juli 2014 - 18:32

    Gerrie:

    Heej monique,
    De aftelkalender is hier niet nodig we merken het wel aan jullie pap en mam als je weer terug bent in dit kleine landje MET BIER OVERAL WAAR JE MAAR WILT.
    Dus daar hoef je je niet druk om te maken.Ik wens je nog veel plezier de laatste anderhalve week en nog veel belangrijker een goede en veilige thuisreis.
    Heel veel groetjes en zeker tot ziens

    xxxGerrie en Martien

  • 21 Juli 2014 - 09:28

    Mama -xxx-:

    Hallo meisje,
    waarom heb je geen petje opgezet bij de apen??
    Geniet nog enkele weken van het mooie Indonesië. Want wat heb jij een boel gezien en meegemaakt, ik denk dat je straks niet weet waar je moet beginnen met vertellen....
    Ook dit kleine verhaaltje is zeker de moeite waard om te lezen. Ik hoop dat ik er nog eentje kan lezen......hahaha.
    Nou meid een dikke knuffel en een kus, en de groetjes van Meneer Muis.

  • 22 Juli 2014 - 11:08

    Elly:

    lieve kraai
    Klein, maar fijn zeggen ze wel eens en dat was dit berichtje van jou ook weer. Altijd goed om weer iets van jou te horen. Wat een leuke foto's waren er weer bij, je lijkt zelf ook wel een klein ondeugend aapje!
    Nu lieverd nog veel plezier de laatste weken en tot snel!!!
    liefs wout en elly

  • 28 Juli 2014 - 10:03

    Judith:

    Hoi aapje!

    Nog even en je kunt thuis weer met de aapjes van familie Huijbers (en aanhang :) ) komen knuffelen!

    Want nu komt het afscheid van Indonesië wel heel dichtbij! Maar wij weten allemaal dat jij terug kunt kijken op een ontzetttttend gave reis met heeeel veel hoogtepunten en een paar diepte/pijnlijke/doktersbezoek-punten. Succes met inpakken en afscheid nemen!

    Wij kijken heeeeeel erg uit naar je (veilige) thuiskomst!

    Dikke luchtknuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 19524

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Yogyakarta

Landen bezocht: