'De rust is voorbij, welkom thuis kleine aardbei' - Reisverslag uit Middelbeers, Nederland van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu 'De rust is voorbij, welkom thuis kleine aardbei' - Reisverslag uit Middelbeers, Nederland van Monique Huijbers - WaarBenJij.nu

'De rust is voorbij, welkom thuis kleine aardbei'

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Augustus 2014 | Nederland, Middelbeers


Het is een tijdje geleden dat ik wat van mezelf heb laten horen via deze weg. Natuurlijk ook niet zo gek, nu ik weer veilig terug ben in de Beerzen. Voor degene die het nog niet wisten; ik slaap alweer 3 weken lekker warm in mijn eigen bedje. De laatste paar dagen in Yogyakarta voelde erg raar. Iedere dag druk met etentjes, gezellige dingen, shoppen, tas inpakken en natuurlijk afscheid nemen. Ik heb afscheid genomen van de mensen daar in de hoop ze in de toekomst nog eens te zien. Daar kun je denk ik maar het beste vanuit gaan. De dag dat we vertrokken was erg spannend. We moesten naar het vliegveld en wisten dat we na ongeveer 20 uur weer in Amsterdam aan zouden komen. Een perfecte vlucht gehad. Maar alle drie (bijna) geen oog dicht gedaan. Jente was ook totaaaaal niet zenuwachtig, zei ze. Daar trapten Janna en ik natuurlijk niet in. We waren alle 3 zenuwachtig om op Schiphol aan te komen en iedereen weer te zien na 6 maanden.

Het moment dat we aankwamen was fantastisch. Spandoeken van m'n lieve vriendinnetjes en gezin, Simone en Stijn in een apenpak, vlaggetjes, lieve buurtjes.. Een warm welkom! 's Middags werden de frikandellen al gebracht, 's avonds stonden familie en vriendinnen op de stoep als verrassing! Lekker een paar wijntjes gedronken en de volgende dag kon het normale Nederlandse leven eigenlijk alweer gaan beginnen. Alles is nog hetzelfde gebleven, ik snap er niks van maar het is echt zo.

Ik kijk terug op een meer dan fantastisch half jaar. Ik heb veel geleerd. Vooral van mezelf en de mensen om me heen. De verschillende landen met totaal andere culturen. Maar het zit erop. De tijd is veel te snel gegaan, het leek wel gisteren dat ik klaar stond met mijn dikke winterjas, bergschoenen en 2 grote backpacks. Het gewone leventje gaat voor mij weer beginnen of is eigenlijk al een klein beetje begonnen. Deze week ben ik al een aantal keer naar mijn nieuwe stageschool geweest voor allerlei voorbereidingen en vergaderingen. Aanstaande maandag ga ik kennis maken met de leerlingen voor aankomend schooljaar. Vanaf volgende week zal ik ook iedere donderdag en vrijdag voor de klas staan. De week erop ga ik ook weer zelf naar de pabo en begin ik aan mijn afstudeerjaar. Spannend, maar ik heb er zin in!

Ten slotte wil ik iedereen bedanken voor tja.. hoe moet ik het noemen? Is 'steun' het goede woord? Daar zullen we het maar op houden! Alle lieve kaartjes, brieven, appjes, mailtjes, belletjes, skype-gesprekken, gelukspoppetjes,etc. Mam en pap bedankt dat jullie het vertrouwen in me hadden om een half jaar voor mezelf te zorgen en volgens mij, als ik zo terug kijk, is me dat best goed gelukt. Je kleine meisje aan de andere kant van de wereld voor zo'n lange tijd, was voor jullie ook niet altijd even leuk. En ten alleralleralleraller slotte wil ik mijn lieve vriendinnetje Jente bedanken voor de fantastische reis. Dag in dag uit naast elkaar wakker geworden, 3 keer per dag samen gegeten, van de ene naar de andere plek gereisd, veel samen uitgezocht en uitgeprobeerd en héél veel mooie momenten samen beleefd. Ik zal je vertellen dat je zo'n reismaatje maar zelden vindt!! Bedankt ex-partner!

Hopelijk volgen hier nog ooit meer reisverslagen.. maar voorlopig zal het hier bij blijven. Dankjewel trouwe lezers!
Een dikke knuffel van mij!

I haven't been everywhere, but it's on my list.

  • 23 Augustus 2014 - 16:13

    Katrijn:

    Ahh leuk afsluitend verhaaltje schat! En wat ben ik blij dat je er weer bent! Knuffel x

  • 23 Augustus 2014 - 16:32

    Jente Pieters:

    Waar gaat het volgende reisje heen Mo? Kan nu al niet meer wachten!! Volgendeweek begint het 'echte' gewone leven meer, maar gelukkig kunnen we aan de hand van foto's en filmpjes nog lekker wegdromen naar de mooie plekken waar we geweest zijn. Loveyou. x Jente

  • 23 Augustus 2014 - 17:20

    Mama:

    Mooi verhaal, maar ja............ dat waren we gewent!! Het was altijd geweldig om je verhalen te lezen.
    Maar ook weer super fijn nu je weer thuis bent. Met een Backpack vol met ervaringen kun je terug kijken naar een gezellig, mooie, geweldige tijd. Waarin je veel geleerd en gezien hebt. Nou mag het gewone Middelbeerse leventjes gerust weer beginnen!! Een dikke Knuffel en een dikke Kus..........en ik heb je echt heel veel gemist!!! -XXX-

  • 24 Augustus 2014 - 14:28

    Elly:

    Lieve kraai, dit is waarschijnlijk het laatste berichtje via de mail, de volgende keer spreken we elkaar weer. We zijn blij, dat we je weer heelhuids terug hebben zien komen. We hebben genoten van de verhalen en foto"s.
    Veel succes met je stage werk en tot gauw.
    Liefs en dikke kus, Wout en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 4116
Totaal aantal bezoekers 19520

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Yogyakarta

Landen bezocht: